facebook

Co je živnostenské oprávnění OSVČ?

V ČR zahájení podnikání vyžaduje vykonat řadu formalit, úkonů a komunikovat s patřičnými orgány státní správy. Zejména se jedná o získání živnostenského oprávnění. Následně pak přihlášení k sociálnímu a zdravotnímu pojištění a samozřejmě také registraci k dani z příjmu.

KDE LZE ŽIVNOSTENSKÉ OPRÁVNĚNÍ ZÍSKAT?

Založení živnosti funguje tak, že úřadům oznámíte záměr podnikání zahájit, doložíte jim potřebnou kvalifikaci, místo podnikání a živnostenský úřad vám přidělí tzv. živnostenské oprávnění (dříve známé také jako živnostenský list) a samozřejmě identifikační číslo (IČ).

V papírové verzi již oprávnění (list) ovšem neobdržíte. Pokud byste jej klientům potřebovali někdy doložit (některé typy živností musí splňovat specifické podmínky), můžete si online vytisknout výpis z živnostenského rejstříku. Ověřenou verzi pak získáte na CzechPointu.

DŮLEŽITÉ PODMÍNKY K ZÍSKÁNÍ ŽIVNOSTI

Všeobecné podmínky pro získání živnostenského podnikání jsou zejména svéprávnost (plná); bezúhonnost a odborná způsobilost (pokud ji zákon vyžaduje). Dále pak to, že na osobu nebyl prohlášen v určitém období konkurz a nebyl na ni uložen zákaz činnosti provozovat živnost.

Kromě toho jsou i další podmínky, mimojiné třeba, že osobě usilující o získání tohoto oprávnění nebylo oprávnění zrušeno po dobu 3 let zpětně nebo že po tu samou dobu nedošlo k zamítnutí insolvenčního rozhodnutí kvůli nepostačujícímu majetku k úhradě nákladů na zmíněné řízení.

ZÍSKÁNÍ OPRÁVNĚNÍ PŘI NEZPŮSOBILOSTI

Pro provozování řemeslné živnosti je nutné prokázat požadovanou odbornou způsobilost, a to výučním listem, maturitním vysvědčením, vysokoškolským diplomem či dokladem o uznání odborné kvalifikace. Ovšem zákon přesto zná způsob, jak lze i nedostatek způsobilosti nahradit.

Konkrétně to jde prostřednictvím odpovědného zástupce. Jedná se o osobu, která splňuje způsobilost pro daný druh živnosti a odpovídá za provoz živnosti a za dodržování předpisů.

POTŘEBUJETE S OPRÁVNĚNÍM POMOCI?

Chcete začít podnikat, ale nevíte, jak na to? Svěřte celé vyřízení živnosti nám a neztrácejte čas s papírováním, studiem paragrafů a návštěvami úřadů. Vše vyřídíme jednoduše na základě plné moci, kterou připravíme po obdržení poptávky. A do 5 pracovních dnů můžete začít podnikat!

POPTAT SLUŽBU

Související dotazy

Povinné ověření totožnosti dle AML

Ano, využíváme specializované a automatizované řešení od společnosti Legal Systems. Od ní vám tedy přijdou veškeré e-maily, které poptávají ověření totožnosti. A také smlouva o poskytování našich služeb k pročtení a poté k elektronickému podpisu.

Vše je otázkou pár minut. Ve většině případů by celý proces neměl zabrat víc jak 5 minut.

Jak zmiňujeme již v úvodu, jakožto poskytovatel virtuálních sídel a dalších šikovných služeb pro podnikatele podle zákona č. 253/2008 Sb., tedy dle náležitostí tzv. AML (Anti-Money Laundering), musíme u našich klientů povinně ověřovat jejich totožnost.

Celý proces je jednoduchý a nezabere víc jak pár minut. Probíhá následovně:

  1. Přijde vám e-mail od Legal Systems s odkazem na ověření totožnosti
  2. Kliknete na odkaz v e-mailu a dostanete se do zabezpečeného systému
  3. V systému projdete 3 krátké kroky, kde doplníte nezbytné údaje a podpis
  4. Celý proces pak jednoduše zakončíte elektronickým ověřením totožnosti

Ve smlouvě musíme mít vždy aktuální údaje, a tak vás po ověření totožnosti ještě poprosíme o potvrzení aktualizovaného znění smlouvy o poskytování našich služeb.

V případě, že odmítnete ověření totožnosti a podpis smlouvy, nebudeme vám bohužel moci dále naše služby poskytovat. Jen drobné upozornění: Toto ověření vyplývá ze zákona, a tak jej od vás v případě odchodu k jiné firmě logicky bude požadovat i ta.

MÁTE JINÝ DOTAZ NEBO POTŘEBUJETE PORADIT?

V případě jakýchkoli dalších dotazů nebo požadavků nás neváhejte kontaktovat. Jednoduše e-mailem na [email protected] nebo nám zavolejte na telefonní číslo 602 654 355.

-->

Nenašli jste zde odpověď na vaší otázku?