facebook

LEAD-GEN: PŘEDSTAVUJEME VÁM OSVĚDČENÝ ZPŮSOB, JAK SNADNO ZÍSKAT NOVÉ ZÁKAZNÍKY. A PRO VÁS S PĚKNOU SLEVOU!

Zkratka „lead gen”, to je jak anglický výraz pro „lead generation”, tak název české firmy, která právě takovou službu nabízí. V čem spočívá? Stručně řečeno jde o tzv. generování leadů, tedy osob, které o produkty či služby vybrané značky projevily zájem a poskytly na sebe kontakt. Jak taková služba funguje? Komu všemu se může hodit? To všechno vám v rozhovoru přiblíží šéf společnosti LEAD-GEN Vladimír Horáček. Mimochodem s touto firmou již léta v rámci projektů spolupracujeme a jsme navýsost spokojeni. A pokud zjistíte, že by se tato služba hodila i vám? Stačí se firmě LEAD-GEN ozvat a pokud zmíníte, že jste našimi klienty, dostanete od ní slevu 10–20 %. Však komu by se nehodilo rozšířit řady svých zákazníků, dodavatelů, investorů nebo třeba byznys partnerů…

LEAD-GEN: PŘEDSTAVUJEME VÁM OSVĚDČENÝ ZPŮSOB, JAK SNADNO ZÍSKAT NOVÉ ZÁKAZNÍKY

DOBRÝ DEN, VLADIMÍRE. JAK SE MÁTE?

Dobrý, dobrý. Jde to vlastně skvěle. Děkuji za optání.

TAK POJĎME NA TO. NEJPRVE, JAK VY VYSVĚTLUJETE LEAD GENERATION?

Lead Generation je termín, který v českém překladu odkazuje na generování leadů, tedy získávání nových potenciálních zákazníků pro danou firmu. To znamená, že klient si objedná u dané firmy nabízející generování leadů její službu, a ona mu přivede dle požadavků leady. Tak jednoduché to v kostce je. Jen je nezbytné vědět, jak na to. Odborným žargonem klientům přivádíme tzv. horké leady, tedy nabízíme zprostředkování kontaktů na osoby a firmy, které o jejich nabídku jeví zájem.

JAK TO VLASTNĚ FUNGUJE? MYŠLENO V REÁLU KROK ZA KROKEM

V reálu to vypadá tak, že za námi přijde klient (firma či podnikatel) a my mu pomůžeme najít obchodní příležitosti. Běžně je tedy situace, kdy má náš nový klient málo zákazníků, hodně zboží na skladě či volné kapacity, a rád by získal nové zakázky/prodeje. Jenže buď neví, jak na to, nebo už nějaké nové obchody i získal, ale další už se mu získat nedaří. A v té chvíli nastupujeme my. Díky našemu řešení se tedy může klient soustředit na svůj byznys a my mu leady přivedeme.


S novým klientem na úvodní schůzce vždy probereme, co má za byznys, jeho potřeby a očekávání, představíme mu plán spolupráce a uděláme mu cenovou nabídku. Pokud ji odsouhlasí, uděláme pro klienta v rámci naší databáze kontaktů výběr potenciálních zákazníků a postupně je začneme obesílat e-maily či zprávami přes sítě.


Výsledkem je, že obeslaní projeví zájem o produkt či službu našeho klienta a my mu pak na ně na denní bázi předáváme kontakty (odborně řečeno ty leady). V případě, že klient nemá kapacitu si nové byznysy domlouvat sám, můžeme posloužit i naším obchodním zástupcem, jehož služby lze poptat a outsourcovat je.

KOMU VŠEMU SE VAŠE ŘEŠENÍ HODÍ? KDO JSOU VAŠI KLIENTI?

Leady se můžou hodit každému podniku či podnikateli, pokud mají co nabídnout, a to ať už přebytky na skladě či volnou kapacitu v případě poskytování služeb. Zákazníky a dodavatele, ale i investory či obchodní partnery dokážeme najít prakticky každému. Pomáháme takto běžně freelancerům, výrobcům opravdu rozličného zboží, marketingovým či HR agenturám, restauracím, velkoobchodům, … co vás jen napadne.

CO Z TOHO TEDY JAKO KLIENT KONKRÉTNĚ ZÍSKÁM?

Nové zákazníky, lepší odbyt, větší klientelu, další investory či dodavatele. Pokud si u nás objednáte leady, vyzpovídáme vás, vybereme z databáze vhodné kontakty k oslovení, spustíme naše kampaně, získáme vám leady a denně vám budeme posílat report s kontakty na lidi a firmy, které hledáte. Ti projeví zájem buď telefonicky (cca 2 z 10) či v odpověď na e-mail (cca 8 z 10). V reportu pak najdete jméno, název jeho firmy či IČO, e-mail a telefon atd. A vy si pak leady můžete už sami oslovit.


Po zkušenostech nejprve s našimi klienty testujeme jejich nabídku u naší databáze, zkoušíme, jaký je o ni zájem. Náš klient si leady samozřejmě může objednávat postupně. Například poptá prvních 50 leadů, my mu je dodáme, on jim nabídne svůj sortiment a získá nový byznys. A další měsíc můžeme pokračovat. Pokud chce.

JAK KONTAKTY ZÍSKÁVÁTE? A CO NA TO VLASTNĚ GDPR?

Popravdě to zprvu chtělo hodně komunikace s Úřadem pro kontrolu osobních údajů. Ten dělá svou práci skvěle a je s ním i skvělé jednání. Takže postupně jsme si s jeho pracovníky vyjasnili potřebné nuance, osahali si mantinely. Pár chybek se stalo, ale to je součástí budování know-how a také robustní databáze, která již čítá na 160 tisíc kontaktů na firmy a podnikatele napříč obory. A to ty české, ale umíme zařídit leady i z dalších států, třeba rovněž z Polska, Německa, Dubaje či USA.


V této branži je taktéž nezbytné spolupracovat i s právníkem, aby bylo vše podle zákona. V případě jakýchkoli problémů jdou vždy případné problémy za námi – vybrané kontakty oslovujeme v rámci naší databáze s nabídkami my (naše firma), takže všechna rizika a možné pokuty jdou případně za námi.

PŘEDPOKLÁDÁM, ŽE NA TRHU NEJSTE JEDINÍ. PROČ TEDY SLUŽBU POPTAT OD VÁS?

Určitě nějakou konkurenci máme, spíše ale dělají něco podobného. Možná to bude znít paradoxně, ale s takovými často domlouváme spolupráci, spíš než abychom se o potenciální zákazníky přetahovali. Kromě firem čistě specializovaných na leadgen přes e-maily a sítě lze za konkurenci považovat i firmy a freelancery nabízející PPC kampaně, které také vodí leady. Ovšem již přímo na zákazníkův web. To je samozřejmě pro podnikatele další možný kanál, jak získat nové zákazníky, ale reklamy běží na široká publika, my poptáváme zájem u kontaktů, u kterých tušíme, že tam je potenciál. A tím spíš to celé dopadne.


A proč službu poptat od nás? Rozhodně je to v první řadě přes 5 let budovaná, denně udržovaná a neustále rozšiřovaná databáze kontaktů. Kromě naší historie a růstu se můžou naši klienti spolehnout i na systémový přístup a rozumné ceny, protože maximálně využíváme automatizaci ke snižování nákladů. Kromě toho už máme bohaté zkušenosti s tím, co funguje a co ne. Že nabízíme kvalitní služby dokládá i náš růst a vracející se klienti, jelikož se jim spolupráce s námi osvědčuje.


Zde bych ještě připomněl nabídku pro vaše zákazníky. Pro ty, kdo využívají služby SidloFirmyPraha5.cz nabízíme 10–20% slevu na naše služby. Stačí nás jen kontaktovat přes formulář na webu a pak tu skutečnost jen zmínit. Zmíněný rozptyl slevy je dán tím, že cena za leady nemůže být kvůli praxi dána fixně, jelikož se liší i potenciální konverze. Takže základní cenu a cenu po slevě vám pak sdělíme po úvodním sedánku, až zjistíme, co nabízíte.

JAK JSTE SE K TOMU CELÉMU, VLADIMÍRE, VLASTNĚ DOSTAL?

Myšlenka na firmu zprostředkovávající leady není vlastně moje vlastní. Ta byla mé kolegyně, která u vzniku naší firmy byla na úplném začátku, bohužel ale pak neunesla první fázi, kdy start byl trochu turbulentní. Já ovšem měl vícero projektů a i kdyby nebyl LEAD-GEN úplně ziskový, říkal jsem si, že pokud by pokryl alespoň své náklady, mohl bych takový nástroj využít i svých dalších a budoucích projektů, potažmo u projektů mých byznys partnerů a známých. A proč zrovna generování leadů? To souvisí i s mými studii, jelikož jsem mám titul z ekonomie, specializaci jsem si dělal v zahraničí na Yale. A zajímají mě technologie a inovace, jak jinak.


Jinak na to všechno nejsem rozhodně sám. O databázi se u nás na denní bázi staráme, AI LeadGen (vlastní využití strojového učení) nám ji intenzivně aktualizuje, a průběžně tak také získáváme i nové kontakty. Nastavení postupu práce s AI řeší kolega Michal Popov (CTO), který její užití i moderuje. Jinak náš systém běží na zaběhnuté platformě, přes kterou od nových kontakty máme jasně potvrzené, že stojí o naše nabídky, resp. o oslovování nabídkami našich klientů. Nastavení těchto obchodních postupů má na starost Albert Králík (náš CSO) a o samotnou komunikaci s klienty u nás proaktivně pečuje Kristian Shee (business manažer).

PĚKNÉ. A JAK ŠEL ROZJEZD PODNIKÁNÍ? ŠLO TO HLADCE?

Ze začátku asi jako klasicky u většiny byznysů pomalý rozjezd, na účtu málo peněz. První dva roky jsme vše postupně rozjížděli. Výhodu jsme měli hlavně díky podporující mateřské společnosti. Chvíli nám trvalo nadefinovat si celý byznys model, navázat kontakty, spojit se s partnery. Logicky jsme následně i pro sebe využili získávání leadů – to se nabízelo, ač jsme to v prvních měsících trochu přehlíželi. Nakonec se nám ale po ani ne těch 2 letech povedlo získat stálé klienty, najet udržitelné cashflow. Zároveň jsme hodně času strávili s testováním a vychytáváním chyb, komunikací s úřady, budováním databáze atd.


Ohledně úřadu, samozřejmě se nám nevyhnula ani pokuta, naštěstí menší. I z toho jsme se ale poučili. Postupně jsme se tedy rozjeli a poslední roky na tržbách rosteme v průměru o velmi uspokojivých 25 % ročně. Po víc jak 5 letech jsme stále tady a daří se. A už se dokonce blížíme k 6letému firemnímu výročí.

TO ZNÍ SKVĚLE. TAK JEN TAK DÁL. DĚKUJEME ZA ROZHOVOR, VLADIMÍRE.

MÁTE V PLÁNU ROZJEZD PODNIKÁNÍ? RÁDI VÁM POMŮŽEME!

Vladimírovi a jeho firmě LEAD-GEN jsme pomohli před lety se založením společnosti s ručením omezeným a příležitostně konzultujeme různé byznysové případy jak dané firmě, tak dalším Vladimírovým projektům. Zároveň jsme mu k ruce i s chystanou změnou sídla jeho firmy na některou z našich virtuálních adres hned, jak se k tomu rozhodne. Že byste potřebovali virtuální adresu pro své podnikání i vy? Nebo pomoci se založením s.r.o., což může být v Česku v mnoha případech docela složitá věc? Obraťte se na nás a rádi vám se vším a mnohým dalším, jako je účetnictví, právní poradenství atd., pomůžeme.

CHCETE PROBRAT SVŮJ PROBLÉM PO TELEFONU? JSME TU PRO VÁS

Stačí nám vyplnit nezávazný kontaktní formulář níže a my se vám ozveme. Nebo nám rovnou zavolejte na 602 654 355 nebo napište na [email protected].

Další články

OSVČ nebo s.r.o.?

OSVČ nebo s.r.o.? Pokud se chystáte začít podnikat, čeká Vás hned v úvodu důležitá volba - živnostenské oprávnění (OSVČ), nebo obchodní společnost? Co se vyplatí...

2023 & daňové novinky. Důvod k obavám?

2023 & daňové novinky. Důvod k obavám? Koncem července roku 2022 vláda schválila nový daňový balíček s účinností od 1. 1. 2023. Nejen pro podnikatele...

Povinnost společností specifikovat předmět podnikání

  Povinnost společností specifikovat předmět podnikání Naposledy jsme v našem blogu psali o novele zákona o evidenci skutečných majitelů. Dnes se budeme věnovat další podstatné...